Tietohallinto ja IT-tuki

Tietohallinnon tehtävänä on antaa asiakkailleen tietohallinnon palvelut ja asiantuntemus. Tietohallinto hankkii ja ylläpitää yhteiskäyttöiset, koko oppilaitoksen käyttöön tarvittavat tieto- ja viestintätekniikan laitteet ja ympäristöt.

Tietohallinto vastaa Helpdesk- toiminnasta, jolla taataan, että opiskelijoilla ja henkilöstöllä on käytössään asianmukaiset ja toimivat järjestelmät sekä tieto- ja viestintätekniikan työkalut.

Tietohallinto palvelee

Rautatieläisenkatu 5, 4. kerros
maanantai – torstai 8.00 – 16.00 ja perjantaina klo 8.00 – 15.00
Puhelin +358 44 775 6374
Vika- ja työpyynnöt osoitteeseen
HUOM: oppilaitoksen lomien aikana ei ole päivystystä 

Ohjeet ja käyttösäännöt

Tietohallinnon etätuki

Tietohallinnon etätukea varten lataa TeamViewer QuickSupport tästä

Valitse Tallenna ja suorita. TeamViewer-ohjelma siirtyy latauksen jälkeen Ladatut tiedosto -kansioon, josta voit tallentaa sen esimerkiksi työpöydällesi.

Kun aloitat etätuen tietohallinnon kanssa, kerro ID ja salasana, jotka näkyvät TeamViewer-ohjelman ponnahdusikkunassa, tai kun avaat TeamViewerin. Näin tietohallinto saa yhteyden koneeseesi ja voi ohjata sitä omalta koneeltaan. Jos koneellasi on jokin ongelma tai asennus, johon vaaditaan admin-tunnuksia, tietohallinto voi etäyhteyden avulla kirjoittaa ne omalta koneeltaan, eikä tietohallinnon tarvitse tulla paikalle auttaakseen sinua. Tietohallinto voi siis tarjota tukea koneellesi, vaikka työskentelisit etänä, tai mikäli et voi muuten tuoda konettasi tietohallinnolle.

Tietohallinto tiedottaa

Helsinki Business College Oy:n datanomien ja merkonomien tietokoneiden hankinta, kesä 2017

Kysymykset tarjouspyyntöön:

Pakollinen vaatimus:
Ulkoiset I/O portit vähintään:2 kpl USB 3.0

Kysymys:
onko mahdollista tarjota niin että toinen portti on USB 3.0 ja toinen joko USB 3.1 tai USB 2.0

Vastaus:
On mahdollista tarjota niin että toinen portti on USB 3.0 ja toinen USB 3.1.
USB 2.0 ei täytä pakollisia vaatimuksia.