2 viikkoa Kiinassa: 11 päivää Pekingissä ja loput Xi’anissa

Lähtö oli äitienpäivänä 14.5.2017. Tuntui oudolta ja pelottavalta aluksi mennä johtuen siitä, että ei tuntenut oikeastaan ketään. Lentokentällä sitten nähtiin meidän Chinet-porukan kanssa, keiden kanssa luulin alun perin meidän olevan. Sain sitten Pekingissä tietää, että meitä onkin 60 henkeä, 54 oppilasta ympäri Suomea ja 6 opettajaa. Meidät jaettiin 2 eri […]

Kuulumisia opiskelijamatkalta Briteistä!

Koulumme on mukana Erasmus+ -rahoitteisessa Life Online -hankkeessa, jonka tavoitteena on kehittää yrittäjyyteen ja työllistymiseen liittyvää verkko-oppimismateriaalia ja tehostaa opiskelijoiden kansainvälisiä liikkuvuusjaksoja. Projektia pilotoidaan yhteistyöoppilaitosten opettajien, kouluttajien ja nuorten opiskelijoiden kanssa. Opiskelijaryhmämme matkusti Bridgwateriin, Iso-Britanniaan helmikuussa 2017 ja osallistui Life Online -projektissa kehitettyjen opetusmateriaalien pilotointiin. Alla tarkempi kuvaus viikosta Iso-Britanniassa […]

Tallinnan työssäoppimisjakso 29.03.-03.06.2016

Suoritimme mielenkiintoisen ja opettavaisen työssäoppimisjaksomme Tallinnassa, Virossa. Ajatuksenamme oli lähteä työssäoppimiseen ulkomaille, sillä halusimme saada arvokasta työkokemusta ulkomailta ja meillä oli lisäksi mahdollisuus saada koululta taloudellista tukea siihen. Selaillessamme koulun työssäoppimissivustoa huomasimme Katrium Oü-nimisen yrityksen ilmoituksen Tallinnan työssäoppimismahdollisuudesta. Otimme yhteyttä heihin ja heillä olikin mahdollisuus ottaa meidät molemmat työssäoppimiseen. Asunnon […]

Työssäoppiminen Marbella, Espanja ( 29.03-03.06.2016)

Moderni espanjalainen vaateliike- Custo Barcelona      Viikot menevät nopeasti työharjoittelussa, nyt vierähti melkein kuukausi siitä kun aloitin harjoittelun. Kirjoitan siitä mitä olen tehnyt ja miten minulla on mennyt työharjoittelussa tämän kuukauden aikana, täällä Marbellassa.   Työssäoppiminen tapahtuu siis vaateliikkeessä nimeltään Custo Barcelona, joka sijaitsee kauppakeskuksessa La Canadassa. Toinen Custo […]

Opintomatkalla Saksassa 6.-11.3.2016

Su 6.3. Matkapäivä   Sunnuntaina klo 12:30 tavattiin Helsinki-Vantaa lentokentällä ja siitä alkoi opintomatkamme Saksaan. Matkusteluun meni lähes koko päivä ja olimme perillä Kasselissa vasta klo 20 jälkeen. Juna-asemalla oli vastassa hostimme, joiden kanssa jatkoimme matkaa sitten kotia kohti.   Minun vaihto-oppilas Julia oli minua vastassa ja olimmekin jo aikaisemmin […]

Opintoreissu Kasseliin

Oli lauantain 5 maaliskuuta, ja lähtö oli seuraavana päivänä. En ollut miettinyr tulevaa matka paljoa mutta nyt alkoi ensimmäisen kerran vähän jännittämään.  Nukuin hyvät yöunet ja sunnuntai aamu koitti. Nyt oli aika pakata laukku ennen lentokentälle lähtemistä. Isäni heitti minut autolla Helsinki/vantaa lentokentälle hyvissä ajoin enne tapaamisaikaa. tapasin muut ja […]

Opintomatka Saksaan 6-12.3

Matkapäivä Helsingistä Kasseliin Päivä alkoi Helsingin lentoasemalta. Kokoonnuimme terminaali 1 sisäänkäynnin läheisyydessä, josta menimme automaateille tekemään Check In:n. Meillä oli reippaasti aikaa turvatarkastusten jälkeen, joten kävimme terminaali 2:n puolella. Lentomme lähti klo 14.00 ja lento sujui mukavasti. Matka Helsingistä Frankfurttiin kesti reilu kaksi tuntia, ja perille päästyämme jouduimme bussiin, joka […]

Saksan matka 6.3-11.3.2016

Sunnuntai 6.3 – Tulopäivä Tänään sunnuntaina 6.3 oli lähtö Saksaan. Lento meni hyvin, ja kun pääsimme Frankfurtin päärautatieasemalle, meitä odotti kaikki ihanat pienet kioskit, joista jokainen myi jotain pientä sekä hyvännäköistä pientä purtavaa. Minä otin mukaani tavallisen croissantin sekä suklaatäytteisen croissantin kahden tunnin junamatkalle, jonka jälkeen olimme Kasselissa. Juna-asemalla meitä […]

Työssäoppiminen Raya Divers CO., LTD THAIMAA 1

Uusia kokemuksia, itsenäistymistä, itsensä ylittämistä, mm. näitä asioita lähdin hakemaan lähtiessäni suorittamaan työssäoppimista ulkomaille. Uuteen maahan ja uuteen kulttuuriin sopeutuminen vaatisi aluksi hieman totuttelemista. Halusin kokea jotain, mitä en ole koskaan tehnyt, halusin kehittää kielitaitoani ja oppia jotain myös itsestäni. Nämä, ja moni muukin asia […]

Saksan opintomatka, 6.-12.3.2016 2

Saksa – maa jossa substantiivit kirjoitetaan aina isolla, liikennemerkeillä varoitetaan sammakoista ja kaikki jälkiäänitetään saksaksi. Taksiin hypätessä tulee viimeinkin sellainen fiilis että ”Nyt sitä mennään!”. Vasta tunti sitten pakanneena tulee väkisinkin mieleen, että käykö matkailun kanssa vanhemmiten samalla tavalla kun joulun, eli katoaako odotus ja jännitys kokonaan. Ilmeisesti ei nyt […]